torsdag den 27. oktober 2011

Trio 2010 Svensk perfektion.

Snack: torske skind og fennikelmayo
 I foråret 2010 tog an kammerat og jeg fra KBH til malmø for at spise på den (nu lukkede) Trio.
Jeg havde fra min gamle køkkenchef, hørt om stedet da en af hans tidligere ansatte, var den ene af de tre gutter der ejede restauranten.
De tre skallede gutter (den ene mere gal at se på end den anden), havde lavet noget meget specielt.
En aften hvor alt var perfekt ned til mindste detalje, især vin og mad sammensætningen var, over noget jeg nogensinde har prøvet før.






Rå rejer, 3 slags rogn, youghurt is og sprøde rejer.
 Forretten var frisk og salt. ren i smagen og en god start på aftenen.


Makrel, grøn rabarber, tang og østersemulsion
Perfekt makrel, sprødtskind men stadig rå i teksturen, igen ren smag.


Vegetar retten: sprød salat, stegte kartofler, løg og urter. 
 Bedste vegetarret jeg har fået indtil videre, duften var virkelig appetitvækkende
jomfruhummer, marvpulver og lun hybenjuice
 Den mest specielle ret men også mest interresante, kombinationen var noget helt nyt, og marvpulveret fik den i forvejen lune hybenjuice til at emulgere i munden, og var lige så lækker som den var enkel.
æg 63,5 asparges, flæskesvær og røget æggehvideskum
 Ikke så meget at sige, lækker ret, flot håndværk og en matchene overgæret fransk cider, (duftede af rådden æg) og underligt nok fungerede det helt vildt godt. Provokerende.
Kalv, beder og raps blomster
 Mest enkle kødhovedret jeg har fået, men med så intense smage og en dejlig cremet rødbede gele manglede værken sauce eller andre ting.
havtorn sorbet, brunet smør emulsion, hasselnødder og skovsyre.
 friskt, fedt og syrligt, perfekt balance. Bedste dessert jeg har fået.
fåremælksmousse, granulat af solbær og rugbrød, stikkelsbær gele
I forhold til den andre retter en lidt tam afslutning, men stadig meget velsmagende og enkelt.

Candyfloss med sødskærm.
 Altid sjovt, med candyfloss. lakrids tonerne knækkede sødmen ret godt.


Alt i alt, perfekt aften, gode vin match, behageligt korrekt tempo, dejlig service og på det tidspunkt en del billigere end på top steder i kbh. pga. kronens forskel.
Desværre nåede jeg ikke derud igen før de lukkede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar